Pług dwulemieszowy OZ–BR jest skuteczny do odśnieżania różnego rodzaju śniegu zarówno puszystego, mokrego, błota pośniegowego i naboju lodowego z różnych nawierzchni. Ten cel zostaje osiągnięty, gdyż cechą charakterystyczną tych urządzeń są dwa zamienne rodzaje lemiesza ustawiane w zależności od warunków: lemiesz gumowy i stalowy. Drugi lemiesz stalowy można hydraulicznie podnieść lub obniżyć w zależności od potrzeb, tak aby w łatwy sposób dostosować pług do odśnieżania świeżego lub zmrożonego śniegu. Dzięki temu, to rozwiązanie czyni go wielce uniwersalnym.
Po pierwsze, stalowe lemiesze podzielone są na dwie niezależne sekcje, każda sterowana przez 2 siłowniki. W przeciwieństwie do gumowych, lemiesze ze stali Hardox 400 mają dodatni kąt natarcia. Ponadto, w przypadku natrafienia na przeszkodę, stalowy lemiesz odchyla się do tyłu, a następnie powraca do wyjściowej pozycji roboczej. Tymczasem, druga część może pozostać przy nawierzchni drogi. W rezultacie rozwiązanie z dwoma lemieszami sprawia, że zlodowaciały śnieg znika z drogi.
Dane techniczne
Model | Szerokość [mm] | Szerokość odśnieżania kąt ±30° [mm] |
Wysokość [mm] | Masa [kg] |
OZ-BR 32 | 3250 | 2771 | 1000 | 635 |
OZ-BR 35 | 3550 | 3110 | 1000 | 680 |
OZ-MBR 32 | 3250 | 2771 | 1150 | 675 |
OZ-MBR 35 | 3550 | 3110 | 1150 | 715 |
Konstrukcja pługa
- konstrukcja metalowa śrutowana zabezpieczona antykorozyjnie (podkład reaktywny, warstwa podkładu epoksydowego, farba poliuretanowa),
- kształt pługa ogranicza rzucanie śniegu na szybę pojazdu i zapewnia bezpieczeństwo oraz komfort pracy kierowcy,
- dwa lemiesze (gumowy lub stalowy),
- odkładnica z tworzywa sztucznego, w kolorze pomarańczowym, uniemożliwiająca przywieranie śniegu,
- oscylacja pługa na zakrętach +/- 10°,
- bezawaryjne i bezpieczne pokonywanie przeszkód drogowych (system „by-pass”) – funkcja wychylania się pługa przy najechaniu na przeszkodę,
- centralnie osadzony czop pionowy pozwala na odchylanie się pługa zgodnie z ukształtowaniem drogi na zakrętach +/-10 °,
- możliwość zmiany kąta ataku odkładnicy,
- dwa siłowniki kierunku,
- sterowanie pługiem z kabiny operatora,
- podnóża,
- światła drogowe halogenowe, obrysowe LED oraz folia odblaskowa 3M,
- płyta czołowa DIN76060,
- złącza śrubowe pokryte powłoką Dacromet,
- złączki hydrauliczne pokryte powłoką niklowo-kadmową .