Pług odśnieżny OZ-A jest przeznaczony jest do usuwania śniegu z dużą prędkością szerokich pasów na drogach ekspresowych i autostradach oraz na lotniskach. Każda sekcja działa niezależnie, aby usprawnić odśnieżanie w różnych warunkach. Ze względu na masę własną, pług montowany jest na dużych nośnikach.

Przede wszystkim mocne wielosegmentowe pługi do odśnieżania zaprojektowane zostały do wyjątkowo efektywnego usuwania śniegu. W zależności od szerokości pługi odśnieżające OZ-A składają się od 4 do 5 niezależnych segmentów. W rezultacie każdy z segmentów pługa, niezależnie od pozostałych, w momencie najechania na przeszkodę unosi się w górę. Podczas gdy, w tym czasie reszta segmentów pozostaje w kontakcie z drogą. Dlatego, zapewnia lepsze usuwanie śniegu. Niewątpliwe, to rozwiązanie pomaga lepiej dopasować się do profilu drogi. Dodatkowo wysoka odkładnica i fartuchy zapobiegają wyrzucaniu śniegu na przednią szybę pojazdu nawet przy dużych prędkościach. Na koniec, pługi odśnieżające wyposażone są w wytrzymałe i cichsze lemiesze  gumowo-korundowe, przeznaczone do bardziej agresywnego usuwania śniegu z drogi.

Podsumowując, ten pług odśnieżny to doskonały wybór do szybkiego usuwania śniegu. Dlatego sprawdzi się w utrzymaniu zimowym na autostradach i drogach szybkiego ruchu.

Dane techniczne

Model Szerokość [mm] Szerokość pracy
kąt ±35°[mm]
Wysokość [mm] Masa [kg]
OZ-A45 4500 3700 1150 1250
OZ-A36 3600 3000 1150 1070
OZ-A32 3200 2700 1150 1030

Charakterystyka techniczna

  • konstrukcja metalowa śrutowana zabezpieczona antykorozyjnie (podkład reaktywny, warstwa podkładu epoksydowego, farba poliuretanowa),
  • ze względu na odpowiednio wyprofilowany kształt pługa oraz fartuch gumowy ograniczono rzucanie śniegu na szybę pojazdu i zapewnia się bezpieczeństwo oraz komfort pracy kierowcy,
  • optymalnie ukształtowana metalowa odkładnica, z 4/5 uchylnymi segmentami, na poliuretanowych listwach (element systemu zabezpieczenia maszyny przed najazdem na przeszkodę),
  • lemiesz typu Kueper – Kombi GK5 umożliwiający podcinanie warstwy usuwanego śniegu pod kątem 15°,
  • bezpieczne pokonywanie przeszkód drogowych ze względu na uchylne segmenty odkładnicy,
  • centralnie osadzony czop pionowy pozwala na odchylanie się pługa zgodnie z ukształtowaniem powierzchni – do 7°,
  • duża stabilność pługa dzięki zastosowaniu dwóch siłowników kierunku,
  • koła jezdne podporowe/ ślizgi pełne z płynną regulacją ustawienia wysokości,
  • halogeny, światła obrysowe – LED,
  • nogi podporowe
  • odbojniki.