Pług odśnieżny OZ-A jest przeznaczony jest do usuwania śniegu z dużą prędkością szerokich pasów na drogach ekspresowych i autostradach oraz na lotniskach. Każda sekcja działa niezależnie, aby usprawnić odśnieżanie w różnych warunkach. Ze względu na masę własną, pług montowany jest na dużych nośnikach.
Przede wszystkim mocne wielosegmentowe pługi do odśnieżania zaprojektowane zostały do wyjątkowo efektywnego usuwania śniegu. W zależności od szerokości pługi odśnieżające OZ-A składają się od 4 do 5 niezależnych segmentów. W rezultacie każdy z segmentów pługa, niezależnie od pozostałych, w momencie najechania na przeszkodę unosi się w górę. Podczas gdy, w tym czasie reszta segmentów pozostaje w kontakcie z drogą. Dlatego, zapewnia lepsze usuwanie śniegu. Niewątpliwe, to rozwiązanie pomaga lepiej dopasować się do profilu drogi. Dodatkowo wysoka odkładnica i fartuchy zapobiegają wyrzucaniu śniegu na przednią szybę pojazdu nawet przy dużych prędkościach. Na koniec, pługi odśnieżające wyposażone są w wytrzymałe i cichsze lemiesze gumowo-korundowe, przeznaczone do bardziej agresywnego usuwania śniegu z drogi.
Podsumowując, ten pług odśnieżny to doskonały wybór do szybkiego usuwania śniegu. Dlatego sprawdzi się w utrzymaniu zimowym na autostradach i drogach szybkiego ruchu.
Dane techniczne
Model | Szerokość [mm] | Szerokość pracy kąt ±35°[mm] | Wysokość [mm] | Masa [kg] |
OZ-A45 | 4500 | 3700 | 1150 | 1250 |
OZ-A36 | 3600 | 3000 | 1150 | 1070 |
OZ-A32 | 3200 | 2700 | 1150 | 1030 |
Charakterystyka techniczna
- konstrukcja metalowa śrutowana zabezpieczona antykorozyjnie (podkład reaktywny, warstwa podkładu epoksydowego, farba poliuretanowa),
- ze względu na odpowiednio wyprofilowany kształt pługa oraz fartuch gumowy ograniczono rzucanie śniegu na szybę pojazdu i zapewnia się bezpieczeństwo oraz komfort pracy kierowcy,
- optymalnie ukształtowana metalowa odkładnica, z 4/5 uchylnymi segmentami, na poliuretanowych listwach (element systemu zabezpieczenia maszyny przed najazdem na przeszkodę),
- lemiesz typu Kueper – Kombi GK5 umożliwiający podcinanie warstwy usuwanego śniegu pod kątem 15°,
- bezpieczne pokonywanie przeszkód drogowych ze względu na uchylne segmenty odkładnicy,
- centralnie osadzony czop pionowy pozwala na odchylanie się pługa zgodnie z ukształtowaniem powierzchni – do 7°,
- duża stabilność pługa dzięki zastosowaniu dwóch siłowników kierunku,
- koła jezdne podporowe/ ślizgi pełne z płynną regulacją ustawienia wysokości,
- halogeny, światła obrysowe – LED,
- nogi podporowe
- odbojniki.