Pług boczny OZ-S przeznaczony do odśnieżania dróg szybkiego ruchu i autostrad. Stosowany jako uzupełnienie pługa przedniego, zwiększając szerokość odśnieżania. W celu osiągnięcia maksymalnej efektywności podczas pojedynczego przejazdu zaleca się stosować pług OZ-S w połączeniu z modelem OZ-A/S, co rozszerza odśnieżanie do 5,7 m. Szerokość płużenia reguluje się płynnie, co ułatwia odśnieżanie na rondach i zatoczkach. Dodatkowym atutem przy odśnieżaniu autostrad jest możliwość złożenia pługa i przejechania przez wąskie przejazdy.
Pług odśnieżający OZ-S wyposażony jest w zabezpieczenie przed najazdem na przeszkodę. Dlatego, podczas uderzenia o przeszkodę system uchylnych lemieszy utrzymuje odkładnicę pionowo podczas, gdy lemiesz odchyla się. Dzięki czemu reszta segmentów pozostaje w kontakcie z drogą.
Pług do odśnieżania może być zasilany poprzez centralę elektrohydrauliczną lub z hydrauliki samochodu, na którym jest zainstalowany.
Dane techniczne
Model pługa | Szerokość [mm] | Szerokość pracy kąt ±40° [mm] |
Wysokość [mm] | Masa [kg] |
OZ-S | 3400 | 2200 | 950÷1200 | 780 |
Charakterystyka techniczna
- konstrukcja metalowa spawana zabezpieczona antykorozyjnie (śrutowana, podwójna warstwa podkładu),
- optymalnie ukształtowana odkładnica z tworzywa sztucznego, w kolorze pomarańczowym, charakteryzująca się niewielką masą i dobrym czynnikiem poślizgu uniemożliwiającym przywieranie śniegu
- lemiesz stalowy o wydłużonej żywotności 3 segmentowy
- sprężynowy system zabezpieczenia przy najechaniu na przeszkodę system uchylnych lemieszy
- podwójna funkcja pływania na siłownikach obrotu i podnoszenia – powodująca optymalne przyleganie lemiesza do odśnieżanego podłoża.
- sterowanie pługiem z kabiny operatora,
- światła obrysowe LED oraz folia odblaskowa 3M,
- płyta czołowa Setra,
- złącza śrubowe pokryte powłoką Dacromet,
- złączki pokryte powłoką niklowo-kadmową.