Pługi OZ–R są przeznaczone do odśnieżania szerokich pasów drogowych. W pługu zastosowano wysuw boczny dodatkowej odkładnicy po prawej stronie. Można odśnieżać zarówno w pozycji z rozsuniętą jak i schowaną dodatkową sekcją pługa. Zsunięty segment redukuje szerokość przejazdu, co zwiększenia manewrowość i ułatwia transport.
Dane techniczne
Typ pługa | Szerokość [mm] | Szerokość pracy kąt ±30˚[mm] | Wysuw [mm] | Wysokość [mm] |
OZ-R45 | 3550÷4500 | 3070÷3850 | 900 | 1225/1360 |
Charakterystyka techniczna
- konstrukcja metalowa śrutowana zabezpieczona antykorozyjnie (podkład reaktywny, warstwa podkładu epoksydowego, farba poliuretanowa),
- odpowiednia geometria pługa ograniczająca odrzucanie śniegu na szybę pojazdu zapewnia bezpieczeństwo i komfort pracy kierowcy
- optymalnie ukształtowana odkładnica wykonana z tworzywa sztucznego, w kolorze pomarańczowym, charakteryzuje się niską masą i dobrym współczynnikiem poślizgu uniemożliwiającym przywieranie śniegu,
- wysuwana hydraulicznie dodatkowa odkładnica, zwiększająca szerokość odśnieżania
- prawdopodobnie najlepsze lemiesze gumowe zachowujące elastyczność i wytrzymałość w niskich temperaturach, odporne na uderzenia oraz przyklejanie się śniegu,
- bezpieczne pokonywanie przeszkód drogowych (system „by-pass), automatyczne dopasowywanie pługa do nawierzchni drogi – funkcja wychylania się pługa przy najechaniu na przeszkodę.
- centralnie osadzony czop pionowy pozwala na odchylanie się pługa zgodnie z ukształtowaniem drogi na zakrętach – do 7 stopni.
- duża stabilność pługa dzięki zastosowaniu dwóch siłowników kierunku,
- koła podporowe
- światła drogowe halogenowe, obrysowe LED oraz folia odblaskowa 3M,
- płyta czołowa DIN76060,
- złącza śrubowe pokryte powłoką Dacromet,
- złączki hydrauliczne pokryte powłoką niklowo-kadmową.