Pługi OZ–R są przeznaczone do odśnieżania szerokich pasów drogowych. Ponieważ w pługu zastosowano wysuw boczny dodatkowej odkładnicy po prawej stronie, można odśnieżać zarówno w pozycji z rozsuniętą jak i schowaną dodatkową sekcją pługa. Ponieważ zsunięty segment redukuje szerokość przejazdu, co zwiększenia manewrowość i ułatwia transport. Dzięki teleskopowemu lemieszowi szerokość odśnieżania waha się od 3,0 do 3,85 m.

Dane techniczne

Typ
pługa
Szerokość
[mm]
Szerokość pracy
kąt ±30˚[mm]
Wysuw [mm] Wysokość [mm]
OZ-R45 3550÷4500 3070÷3850 900 1225/1360

Charakterystyka techniczna

  • konstrukcja metalowa śrutowana zabezpieczona antykorozyjnie (podkład reaktywny, warstwa podkładu epoksydowego, farba poliuretanowa),
  • odpowiednia geometria pługa ograniczająca odrzucanie śniegu na szybę pojazdu zapewnia bezpieczeństwo i komfort pracy kierowcy
  • optymalnie ukształtowana odkładnica wykonana z tworzywa sztucznego, w kolorze pomarańczowym, charakteryzuje się niską masą i dobrym współczynnikiem poślizgu uniemożliwiającym przywieranie śniegu,
  • wysuwana hydraulicznie dodatkowa odkładnica, zwiększająca szerokość odśnieżania
  • prawdopodobnie najlepsze lemiesze gumowe zachowujące elastyczność i wytrzymałość w niskich temperaturach, odporne na uderzenia oraz przyklejanie się śniegu,
  • bezpieczne pokonywanie przeszkód drogowych (system „by-pass), automatyczne dopasowywanie pługa do nawierzchni drogi – funkcja wychylania się pługa przy najechaniu na przeszkodę.
  • centralnie osadzony czop pionowy pozwala na odchylanie się pługa zgodnie z ukształtowaniem drogi na zakrętach – do 7 stopni.
  • duża stabilność pługa dzięki zastosowaniu dwóch siłowników kierunku,
  • koła podporowe
  • światła drogowe halogenowe, obrysowe LED oraz folia odblaskowa 3M,
  • płyta czołowa DIN76060,
  • złącza śrubowe pokryte powłoką Dacromet,
  • złączki hydrauliczne pokryte powłoką niklowo-kadmową
  • teleskopowa odkładnica o szerokości 900 mm